Wiele osób zastanawia się, jak to możliwe, że niektóre firmy od razu budzą zaufanie i zapadają w pamięć odbiorców, a inne funkcjonują praktycznie niezauważalnie. Sekretem tych pierwszych jest spójna identyfikacja wizualna! Składa się na nią nie tylko logo – pod pojęciem tym kryje się bowiem cały złożony system, który buduje rozpoznawalność marki oraz warunkuje jej odbiór przez klientów.
Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego jest ważna?
Najprościej rzecz ujmując, identyfikacja wizualna to sposób, w jaki firma komunikuje się ze światem przy użyciu konkretnych komunikatów graficznych. System identyfikacji wizualnej obejmuje m. in. logo, kolorystykę, typografię, a także design materiałów reklamowych i strony internetowej przedsiębiorstwa. To złożony zestaw elementów, który pozwala klientom natychmiast zidentyfikować konkretną markę.
Dbałość o identyfikację wizualną to coś więcej niż sama estetyka – to świadome budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Przemyślana, spójna i konsekwentnie stosowana koncepcja wizualna umożliwia bowiem firmie skuteczne wyróżnienie się na tle konkurencji, buduje zaufanie klientów, a z czasem pozwala także wykreować profesjonalny obraz marki.
Bez spójnej identyfikacji wizualnej firma może być natomiast postrzegana jako chaotyczna w swoich działaniach, a niekiedy wręcz wydawać się niewiarygodna. To z kolei znacznie utrudnia jej pozyskiwanie nowych klientów, a także utrzymywanie lojalności tych już posiadanych.
Dlaczego warto? Jakie korzyści zapewnia dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna?
Posiadanie spójnej identyfikacji wizualnej jest jednym z filarów skutecznego marketingu i budowania silnej marki, który wspiera przedsiębiorców w zwiększaniu rozpoznawalności ich firm. Przedsiębiorstwo, które posługuje się spójnym, atrakcyjnym wizualnie i aktualnym wizerunkiem lepiej i szybciej zapada bowiem w pamięć odbiorców, kojarząc im się profesjonalizmem oraz wysoką jakością świadczonych usług.
Kolejną istotną korzyścią wynikającą z posiadania zaprojektowanej we właściwy sposób identyfikacji wizualnej jest możliwość szybszego zbudowania wzajemnego zaufania. Profesjonalna prezencja marki powoduje bowiem, że klienci chętniej korzystają z jej oferty, traktując ją jako solidną i godną uwagi. Ponadto, firmy korzystające ze skrojonej na ich miarę identyfikacji wizualnej są z reguły postrzegane jako bardziej wiarygodne niż te, które są jej pozbawione.
Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna ułatwia również firmie komunikację z klientami. Dzięki niej marka może bowiem skuteczniej i jaśniej wyrażać swoje wartości, misję oraz cele. Spójność wizualna sprawia bowiem, że każdy element wykorzystywany do komunikacji z odbiorcami, począwszy od strony internetowej, a na materiałach reklamowych kończąc, „przemawia” do nich jednym językiem, co wzmacnia przekaz oraz pozwala zbudować silniejsze, trwałe więzi.
[ Treść sponsorowana ]